Asi by se tenhle post mohl jmenovat i jinak, ale pro mě má únor přesně tenhle význam.

Je to 7 let, co jsem se prvně potkal s online byznysem. Tedy spíš s tzv. expert byznysem. Hrozně se mi to líbilo, bylo to tak úžasné a moc jsem chtěl mít taky něco takového. Mít nějaký svůj produkt, kterým bych mohl pomáhat lidem nejen v mém okolí.

Další milník v mém životě nastal v únoru, konkrétně 15., kdy se před 4 lety narodila naše Kristýnka. Start do jejího života odstartoval samozřejmě i spoustu změn v našich životech a přinesl spoustu krásných chvil, ale i těch slabších chvilek. Asi to znáte, jestli máte děti.

No když tak teď přemýšlím, tak v únoru jsem se, před 25 lety, oženil.

A v únoru před 10ti lety jsem se i rozvedl. Dlužno říct, že šťastně.

No a ten (zatím) nejdůležitější datum byl pro mě únor v roce 2018, kdy jsem seknul se zaměstnáním A vydal se na dráhu podnikatele z domova.

Jak už jsem psal – moc jsem se na to těšil, ale pořád to tak nějak nešlo. Pořád jsem nevěděl, co vlastně by mělo být tím, co mě bude živit. Ale věřil jsem, že to najdu a že uspěju. Popravdě, tohle je silný motor. Znát své PROČ.

Bez PROČ v podstatě ani nemá cenu se pouštět do jakékoli akce.

Před pár dny jsem si na tohle všechno vzpomněl a napadlo mě, že je možná víc lidí, kteří hledají nějakou cestu, jak z kolotoče zvaného zaměstnání, ale neví, jak s tím naložit. Nebo možná mají spoustu závazků a nemůžou teď hned odejít z práce a věnovat se, čemu by se jim líbilo.

Všude kolem sebe slyšíme, jak je to jednoduché a že k tomu stačí to nebo ono, hlavně že stačí si to nastavit v hlavě a úspěch přijde sám…

To tedy nemůžu úplně potvrdit. Cesta podnikání z domu je velmi spletitá. Přesně jak se zpívá – jednou jsi dole, jednou nahoře… No ze začátku je to spíš víc dole než nahoře, ale to se musí zvládnout. Je to přeci vaše vlastní cesta, jak z kolotoče ven.

Robert Kiyosaki tomu říká „Krysí závod“. Nemám moc rád tenhle název, i přes to, že je velmi trefný. A asi se z něj, za ty roky, stal už terminus technicus.

Jenže ono se to řekne. Hlavně těm, co už uspěli.

Najít nějaký produkt nebo ho dokonce vytvořit, není až takový problém. Ale pak ho zpeněžit!

Já nevím, jak vás, ale mě to nikdy nikdo neučil. Ani doma, ani ve škole. A bohužel ani v byznyse. Ostatní podnikatelé jakoby si vždycky něco nechávali pro sebe. Vždycky tam zůstávalo nějaké „ALE“, které bylo vždycky velmi podstatné.

A tak jsem se vrátil k pomlázkám. K prodeji pomlázek. Vlastně mi to ukázala moje Katka.

Jeden rok mi nabídla, abych upletl nějaké pomlázky a že mi je prodá. Jezdila totiž na Velikonoční trhy do Plzně.

Říkal jsem si, že je to nesmysl a nevěděl jsem, kolik jich mám uplést. Tak jsem upletl prvních 100 pomlázek a dal jí je na prodej.

Jaké bylo překvapení, když do dvou dnů byly pryč. Připletl jsem tedy dalších 100, zase za dva dny zmizely.

První rok jsme jich prodali celkem 320. To bylo obrovské překvapení. Bylo to pro nás nové, nevěděli jsme, jestli je někdo koupí, kolik jich koupí a za kolik. Byl to takový test.

Příští rok už jsme něco znali, už jsme věděli, že kupovat stuhy podle toho, kolik pomlázek upleteme, není úplně dobře, protože zkrátka můžou dojít a o svátcích už člověk nikde žádné nekoupí.

Taky jsme si líp připravili výzdobu, napletli jsme víc různých délek, zkrátka už jsme se tolik nebáli. A prodali jsme jich skoro 500.

Když těch deset let, co prodáváme pomlázky, shrnu, hodně jsme se naučili. Zjistili jsme, že i tak jednoduchý produkt, jako jsou pomlázky, má svá specifika. Chce to něco umět a znát. Co je nejdůležitější – NESTYDĚT SE.

Teď už máme vybudovanou svojí značku a lidi si nás vyhledávají sami. Častokrát někoho potkám někdy v průběhu roku a on se mě zeptá, jestli nejsme náhodou ti, co pletou pomlázky. Je to milé, že si nás lidi pamatují a rádi se vrací.

Předloni, když nastalo období korony, bylo mi trochu líto lidí, kteří zůstali doma bez prostředků. Nedokázali vymyslet žádný náhradní plán, jak si vydělat nějakou zajímavou korunu.

Sám jsem měl napletené stovky pomlázek a hromadu jsem jich vyhodil. Ale i přes všechny ty zákazy jsem dokázal aspoň něco prodat z domu.

Byli lidé, kteří se nám smáli a říkali, že žádné Velikonoce nebudou. Ale já věřil, že Velikonoce budou. Aspoň nějaké. Je to svátek, který si nenecháme ujít. Stejně jako Vánoce.

No a když se situace za rok opakovala a lidi opět nevěděli, jak se pořádně uživit a spousta jich pořád (nebo znovu) seděla doma, rozhodl jsem se, že pomlázky ukážu lidem. Že jim řeknu, jak na to a ukážu jim, jak se dá vydělávat i s tak jednoduchý produktem, jako jsou pomlázky. Bez investic, bez krámu, dokonce i bez živnosti.

Začal jsem dávat dohromady trénink. Nazval jsem ho Vydělej na Velikonocích. Začal jsem dávat dohromady obsah, točit videa, stříhat je a skládat obsah tréninku.

Dnes je trénink hotový a je připravený pro všechny, kteří budou chtít si také vydělávat pomlázkami. Je fakt, že od toho trošku bolí ruce, ale ten výsledek stojí za to.

Vytvořil jsem 3 verze tréninku: Lite, Basic a Premium. Lite je nejslabší a Premium je nabouchaná až po okraj.

Zatímco verze Lite je spíš o tom naučit se plést pomlázky, verze Basic už je o prodeji a o tom, kde najít vhodné množství správných proutků a jak je uchovat ve správné kondici až do Velikonoc, verze Premium je prostě mašina na peníze.

V prémiovém členství je úplně všechno, co člověk potřebuje vědět a znát, než se pustí do komerčního pojetí pomlázek. Je tu všechno to, co jsem já musel nasbírat za 10 let prodeje. Všechno, co je potřeba k tomu, aby mohl prodávat pomlázky aspoň za 20 tisíc za jedny Velikonoce.

Věřím, že 20 tisíc už je zajímavá částka a že stojí za to se do byznysu s pomlázkami pustit.

Ostatně já už zase stříhám proutky. Letos jich bude potřeba hodně. Konkurence prý popadala, nevydržela přes koronu. Nevadí, napletu jich zase o něco víc. Nakonec mi jich každý rok moc nezbývá. Někdy dokonce musím ještě na poslední chvíli někam k vrbě, abych mohl vyšupat aspoň ty moje dvě holky doma.

Tak co? Zajímá vás jak začít prodávat pomlázky?

Doporučuj verzi Lite mého tréninku. Naučte se to, najděte si správné vrby a připravte si je na příští rok. Ať máte hodně kvalitních proutků.

Pokud už pomlázky umíte uplést a chcete si opravdu vydělat zajímavé peníze, doporučuji si dokoupit verzi Premium. Je tam naprosto všechno. Budete o deset let rychlejší, než jsem byl já. Dokonce vám dám hodinu online rozhovoru zdarma, abyste se mohli zeptat, na co budete potřebovat.

Pokud se vám verze Premium třeba bude zdát drahá, nebo si myslíte, že se všechno naučíte sami, pak doporučuji verzi Basic. Tam je všechno okolo péče o vrby a o proutky a základy prodeje. Je to velmi důležité pro váš skvělý obchod. Nejen pro letošek, ale pro všechny příští roky.

No a pokud se chcete třeba jen podívat, jaké výsledky jsem měl vloni, můžete si tady stáhnout pdf, ve kterém najdete 22 stránek s přesnými čísly. Možná vás to přesvědčí, že pomlázky nejsou jen pár smotaných proutků a že plést pomlázky na kšeft stojí za to.

Přeji vám, aby letošní únor byl i vaším měsícem nové příležitosti. Pomlázky můžou být skvělým startem.

Začněte tím, že si stáhnete pdf – případovou studii „Jak jsem vydělal za jedny Velikonoce 21 tisíc“. Stačí kliknout na tlačítko dole.