Jak vydělávat i na zákaznících, kteří tě odmítnou a zpětinásobit tak svoje výsledky a to bez předchozích zkušeností

Protože se v článku budeme bavit o obchodní strategii, představme si, že děláte MLM. Jakýkoli MLM obchod, nezáleží na produktu.

Oslovíte člověka a přednesete mu vaší příležitost. A ten člověk vám řekne, že ty produkty jsou dobré, že se mu i líbí váš byznys, ale dělat ho nechce. Zkrátka se nechce připojit.

Co děláte v tomhle případě dál? Otevřete seznam s kontakty a uděláte si k jeho jménu křížek, vyhodíte ho z databáze a oslovíte nového člověka?

To je jeden možný postup. A teď vám povím druhý, který nedělá vůbec nikdo!

Dám vám do ruky zbraň, která popožene váš byznys směrem vzhůru rychlostí střely!

Tak že celá situace ještě jednou:

Našli jste kontakt. Oslovili jste ho po telefonu nebo třeba přes facebook. Sešli jste se. Vypili jste spolu kávu. Půl hodny jste mu přednášeli vaší příležitost a on se nakonec rozhodl, že ji nevyužije. Rozejdete se a jedete domů. Celá vaše práce s nalezením kontaktu, jeho oslovením i vaše prezentování příležitosti v tu chvilku bylo zbytečné. Zadarmo. Zase se rozejdete a vše začíná od znova. Najít, oslovit, odprezentovat. Výsledek nejistý.

Znám spoustu lidí, kteří dělají MLM tímhle stylem. Prostě kontakt pošlou pryč a už ho nikdy neosloví. Oni potřebují lidi, kteří se umí rozhodnout a budou dělat byznys s nimi. Jasně, to potřebujete i vy. Ale taky potřebujete aspoň občas něco prodat, aby bylo na všechny ty kávičky a taky něco na benzín.

Dovolte mi položit otázku: Co když vám prvních 20 lidí řekne NE? Budete naštvaní, bude vás to pořád jen stát peníze a čas a nic. Nejspíš budete mít v hlavě poznámky svých kamarádíčků ve stylu: “Já ti to říkal”, “ Tak se na to vykašli”, “Buď nohama na zemi”, a podobně. Možná vás to pomalu začne přestávat bavit. Jste jen krůček od toho skončit s vaším MLM.

Kde jsou v tu chvíli ty vaše důvody, proč jste MLM začali dělat? Odložíte je? Přestanete pracovat na všech vašich snech a cílech a vrátíte se do původních kolejí? Kolikrát ještě? A máte vůbec šanci v těch původních kolejích všechny svoje sny si splnit?

O zaměstnání se traduje jeden vtípek. Bohužel se tomu všichni smějí, ale je to naprostá pravda. Říká se: “Zaměstnanci předstírají,že pracují a zaměstnavatelé zas předstírají, že je platí”. A ještě jedna taková pravdivá hláška: “Zaměstnavatelé platí svým zaměstnancům přesně tolik, aby neremcali a aby museli zase přijít do práce”.

Možná, že se tomu lidé zasmějí, ale když se nad tím zamyslíte, je to přesně tak. Žádný zaměstnavatel vám nikde nedá ani korunu navíc, když nemusí. Takže šance, že se váš plat nějak rapidně změní, je v nedohlednu. To nemluvím o tom, že si nemusíte sedět s vaším šéfem, a v tom případě čekáte na odměny a navýšení zbytečně. Spíš čekejte nějakou pokutičku.

Taky se vám může stát, že nakonec zjistíte, že už nemáte na žádné budování čas, že jste všechno odkládali tak dlouho, že už je vám 70 a to už toho moc nevybudujete. Nemluvě o tom, že nebudete ani mít žádné prostředky na rozjezd. Možná ani nebudete mít žádný důchod. Pokud si už dnes neodkládáte aspoň 30% vašeho platu, je to vysoce pravděpodobné. Nebo pokud nemáte fungující byznys, který vám bude vydělávat i bez vašeho přičinění. A to vám právě chci ukázat.

Co tedy musíte nejlépe od vaší první schůzky dělat? Uzavírat obchody! PRODÁVAT! No jo, ale prodávat nikdo nechce a ani neumí, nezná svůj byznys, natož aby věděl něco o svých třech stech produktech nebo kolik jich ve vašem MLM máte!

Zkuste to takhle. Co třeba zakončit vaši prezentaci příležitosti slovy:

“Je mi líto, že nevyužijete téhle příležitosti k podnikání, ale přes to, mohu vás požádat o váš email? Pošlu vám ještě nějaké doplňující informace k mé příležitosti a nějaké informace o našich produktech pro případ, že byste se v budoucnu rozhodl jinak a nebo byste potřeboval využít našich produktů? Z databáze se můžete kdykoli odhlásit.”

A je to! Možná nedostanete email úplně od všech lidí, které oslovíte. Ale zkuste jim slíbit nějaký “dárek” a svůj email vám dá skoro každý. 

Viděli jste to? Stačí jedna jediná věta navíc, kterou řeknete než se rozloučíte. A všechno může být úplně jinak!

Ne abyste mu hned poslali sprchu nějakých kravin! Pěkně si nastavíte celou sérii emailů, ve kterých lidem v tomto seznamu poděkujete a hned z kraje mu jako poděkování za jeho čas strávený s vámi, poskytnete nějakou “výhodnou” nabídku. Dáte mu třeba nějakou slevu. Ale ne všeobecnou. Ukažte mu jeden váš produkt, napište proč ho váš klient ZKRÁTKA MUSÍ MÍT, a prodejte mu ho. A až ho klient bude mít doma, napište mu, jak ten produkt správně používat, na co se hodí a na co zas ne.

V dalším emailu se nezapomeňte zeptat, zda je klient s vaším výrobkem spokojený. A hned nabídněte další produkt a zas mu vysvětlete, PROČ HO ZKRÁTKA MUSÍ MÍT a celou věc opakujte.

Pak přidejte třeba blahopřání ke svátku, ukažte mu třeba nějaký z vašich dosažených cílů – nebo spíš z úspěchů vašich lidí v síti, to by mohlo vašeho klienta přesvědčit o tom, že dokážete vést lidi tak, aby dosahovali výsledků, a mohl by se pomaloučku začít naklánět ke spolupráci s vámi. 

Nebo pošlete informaci o nějakém vašem důležitém semináři, pošlete mu nově získaný certifikát vaší společnosti a tak dále. Nápadům na téma emailů se meze nekladou. Dejte vašim klientům nějaku hodnotu. Hodnotu, která vás pozvedne v jejich očích.

Nezapomeňte na vaše nové produkty! A zase – napište, proč ho váš klient ZKRÁTKA MUSÍ MÍT.

Co vy na to? Dává to smysl?

Místo toho, abyste se rozešli bez užitku, proměníte váš kontakt v zákazníka.

Jediná rada zní: Hlavně ty lidi neotravujte. Pište to tak, jako byste si s nimi povídali, ne jako když čtete leták z Tesca! Letáky nemá nikdo rád, ale popovídá si s vámi každý.

Víte na čem stojí celá tahle strategie? 

Pamatujte, že člověk nemusí nakoupit hned na poprvé. Může nakoupit až za měsíc, za půl roku, za rok nebo za dva. Dokonce by se mohl razmyslet a chtít se k vám zapojit. Jak mu ale tuhle šanci dáte, když s ním nebudete mít žádný kontakt? To, že v tuhle chvíli odmítl vaši nabídku, ještě neznamená, že se mu produkty nelíbí a že je nebude potřebovat. Pořád máte šanci mu něco prodat a zaplatit si tak aspoň část vašich nákladů spojenou s představením projektu.

Pokud se vám podaří udělat z vašich nezapojených kontaktů tímto způsobem zákazníky, máte vyhráno. Nejen že se vám začne plnit váš seznam kontaktů, ale budou vámrůst i vaše obraty. A obrat je to, z čeho žijete vy i celá vaše společnost.

Mám takovou zkušenost: všichni lídři učí své lidi, aby sháněli lidi do kariéry – na podnikání nebo na příležitost, chcete-li. Ale pokud se vám nedaří registrovat nové lidi, budete muset „honit body“ do kariéry, abyste něco vydělávali, nedej bože aby vám nespadla pozice v kariéře. A co vám řekne lídr? „Musíš k tomu ještě něco prodávat!“. Naprostá většina lídrů rozděluje byznys na kontakování do byznysu a na prodej. Tak že hledáte dva typy lidí. Nebo vám nezbyde, než si produkty kupovat pro sebe. Ale už někdy někdo zkusil ty dvě věci spojit tak, jak jsem vámto teď ukázal? Neznám nikoho. Ušetříte si půlku času. Hlavně polovinu kontaktů.

Když u vás budou takto nakupovat, zřejmě budou s vašimi produkty spokojeni. V tu chvíli nezapomeňta požádat o reference. Reference vám obrovsky usnadní prodejdalším vámi osloveným lidem. Možná vás v některém dalším článku naučím, jak s referencemi zacházet a jak si je vyžádat. Je to opravdu důležité.

A ještě jednu možnost máte – můžete stále vašeho zákazníka oslovit a zeptat se ho, jestli neví o někom, kdo by vaši nabídku mohl potřebovat. Ať už produkty nebo podnikání. 

Má to všechno jednu podmínku a tu si nechte vytesat do kamene: “ROZEJDĚTE SE SE SVÝM PROSPEKTEM V DOBRÉM!” Nepoperte se, nepohádejte se. Onen člověk se může ozvat v budoucnu a zapojit se do týmu, třeba se mu to teď jen nehodí. 

Pokd vás tahle myšlenka zaujala, koukněte ještě na video, kde vám ZDARMA ukážu, jak by takový systém měl vypadat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *